INTERVIURI


UNIVERSITATEA TEHNICA DE CONSTRUCTII BUCURESTI

  1. Cât de eficentă consideraţi că este actuala organizare a CUB şi cum considerati că poate fi îmbunătăţită ?

Anamaria Titu: Actuala organizare a CUB este in regula, poate o mai mare implicare a noastra, a profesorilor care ne ocupam de aceasta disciplina ar fi benefica.

  1. Vă rog apreciaţi pe o scara de la 1 la 5 importanţa activităţii pedagogice-competiţionale din mediul universitar.
 Anamaria Titu: In baschetul universitar se fac eforturi, in rest cred ca sunt multe discipline in care nu se face nimic,acum poate din lipsa banilor, a bazei materiale sau a altor motive.Trebuie sa ne dam mai mult silinta, noi toti cei care predam in invatamantul universitar. Ca apreciere, ar trebui sa fie de nota 5, dar cum am spus trebuie sa se si doreasca acest lucru.

  1. Ce greutăţi întâmpinaţi în alcătuirea, pregătirea şi organizarea unei echipe reprezentative universitare ?

Anamaria Titu:  Nu  intampin greutati, inscrierea in echipa de baschet se face in urma unei selectii si a dorintei studentilor, iar despre antrenamentele cu echipa,  incercam sa le desfasuram cand pot cei mai multi dintre ei. Conducerea UTCB ne sustine in toate actiunile noastre cu caracter sportiv, create special pentru studentii nostri.

Lector.univ.dr. Anamaria Titu – Directorul Departamentului de Educatie fizică şi Sport şi coordonatoarea echipei reprezentative de baschet studenţi



UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE 
“CAROL DAVILA” BUCURESTI

1.  Cât de eficentă consideraţi că este actuala organizare a CUB şi cum considerati că poate fi îmbunătăţită ?                                                            
Carmen Răchită: Organizarea CUB este eficientă prin prisma faptului că asigură cadrul  dezvoltării continue a jocului de baschet la nivelul studenților  contribuind totodată la o functionare performantă a sistemului național de educație fizică și sport universitar în România.                                                      

 2.  Vă rog apreciaţi pe o scara de la 1 la 5 importanţa activităţii pedagogice-competiţionale din  mediul universitar.                    
 Carmen Răchită: Apreciere: nivel 5                                                                                

 3.   Ce greutăţi întâmpinaţi în alcătuirea, pregătirea şi organizarea unei echipe reprezentative universitare ?     
Carmen Răchită: Până în prezent nu am întâmpinat greutăți privind alcătuirea, pregătirea și organizarea echipei reprezentative de baschet. Am beneficiat de calitatea umană deosebită a studenților mediciniști care s-au implicat permanent în buna desfășurare a pregătirii sportive în general și a pregătirii specifice jocului de baschet. Totodată actuala conducere a disciplinei Educație Fizică și Sport sprijină activitățile sportive ale echipei reprezentative. 


Asist univ.dr. Carmen Răchită, coordonatoarea echipei reprezentative de baschet – studente



UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI


  1. Cât de eficentă consideraţi că este actuala organizare a CUB şi cum considerati că poate fi îmbunătăţită ?
    A.S. - Din punctul meu de vedere Campionatul Universitar in Bucuresti s-a desfasurat in conditii optime si cred ca este cea mai serioasa competitie universitara asteptata cu nerabdare de studenti. Din pacate eu cred ca sunt prea putine meciuri (la fete), de aceea as propune ca la sfarsitul fiecarei faze sa se desfasoare cate  un turneu (eventual la sfarsitul saptamanii). Competitia tine in priza studentii si astfel putem sa-i motivam.  In ceea ce priveste partea financiara - baremurile de arbitraj, s-ar putea sa existe o problema ,dar avand in vedere faptul ca s-a schimbat conducerea in fiecare institutie poate reusim sa convingem persoanele abilitate ca sumele alocate in acest sens sunt derizorii.
    1. Vă rog apreciaţi pe o scara de la 1 la 5 importanţa activităţii pedagogice-competiţionale din mediul universitar.
    A.S. - Raspunsul meu la intrebarea nr doi este – 5

    1. Ce greutăţi întâmpinaţi în alcătuirea, pregătirea şi organizarea unei echipe reprezentative universitare ?
    A.S. - Problema cea mai mare in Universitatea din Bucuresti o reprezinta faptul ca educata fizica este disciplina facultativa si nu putem depista  toti studentii care au mai practicat baschetul indiferent de nivel, desi exista un  site al departamentului nostru de care din pacate multi nici nu stiu. In conditiile in care ed. fizica ar fi disciplina obligatorie selectia dar si motivarea studentilor ar avea alta configuratie.

    Lector.univ.dr.Adriana Stoicoviciu – coordonatoarea echipei reprezentative de baschet studente



    UNIVERSITATEA CREŞTINĂ DIMITRIE CANTEMIR

     -   Cât de eficentă consideraţi că este actuala organizare a CUB şi cum considerati că poate fi îmbunătăţită ?
    Este o initiativa buna.
    M.Z. - In cei doi ani de participare consecutiva eu o consider destul de eficienta.

    - Vă rog apreciaţi pe o scara de la 1 la 5 importanţa activităţii pedagogice-competiţionale din mediul universitar.
    M.Z. - Ca si cota e destul de  importanta ca si activitate (5).

    -   Ce greutăţi întâmpinaţi în alcătuirea, pregătirea şi organizarea unei echipe reprezentative universitare ?
    M.Z. - Am tot sprijinul din partea conducerii universitatii dar noi nu avem o sala omologata pentru spatiul de joc iar decontarea arbitrajului (problema tuturor) trebuie rezolvata intr-un mod legal.                                                                O zi buna, ma bucura initiativa.

    Asist.univ.drd. Marian Zamfir coordonatorul echipelor reprezentative de baschet studenti si studente



    UNIVERSITATEA ROMÂNO – AMERICANĂ

           
    Cât de eficentă consideraţi că este actuala organizare a CUB şi cum considerati că poate fi îmbunătăţită ?
    R.V.       CUB 2012 a atins un nivel de organizare pe care alte competitii baschetbalistice organizate in Romania nu l-au atins. Deci din acest punct de vedere nu cred ca se mai pot aduce imbunatatiri, meritul fiind in primul rand al dumneavoastra, al organizatorului . Totusi poate ar fi interesant ca anul urmator echipele sa achite o taxa modica de inscriere, astfel incat castigatorii sa primeasca un trofeu sau altceva asemanator. De asemenea ar fi de dorit ca de la an la an numarul universitatilor implicate in aceasta competitie sa creasca.

    Vă rog apreciaţi pe o scara de la 1 la 5 importanţa activităţii pedagogice-competiţionale din mediul universitar.
    R.V.      As vrea sa cred ca noi, cadrele didactice, avem un rol important in formarea studentilor. Universitatea Romano-Americana doreste sa promoveze sportul, dezvoltand astfel apartenenta fata de grup si fata de universitate, modeland caracterele studentilor, atat a celor ce joaca pe teren cat si a sustinatorilor lor.  Astfel devine foarte important (5 pe scara dumneavoastra) ca noi cadrele didactice sa ne implicam si in activitatile extrascolare sau extracuriculare, creand astfel noi tipuri de legaturi cu cei ce ne sunt studenti.

    Ce greutăţi întâmpinaţi în alcătuirea, pregătirea şi organizarea unei echipe reprezentative universitare ?
    R.V.       In Universitatea Romano-Americana avem in primul rand problema bazei materiale, adica lipsa unei sali de sport proprii in care studentii nostri sa se poata antrena pentru astfel de competitii inter-universitare sau pur si simplu sa poata petrece cateva ore practicand sportul, fie si doar de placere. De asemenea constatam scaderea interesului pentru sport a noilor generatii de studenti, motiv pentru care baza noastra de selectie se diminueaza de la un an la altul.

    Cu deosebita stima,
    Ruxandra Dana Vilag , responsabila si reprezentanta echipei de baschet studenti



    UNIVERSITATEA "SPIRU HARET"

    1. Cât de eficentă consideraţi că este actuala organizare a CUB şi cum considerati că poate fi îmbunătăţită ?
    F Popescu:
    Este foarte eficientă din moment ce aţi adunat un număr atât de mare de echipe!
    Continuţi cu acelaşi entuziasm cu care aţi desfăşurat şi până acum campionatul şi jocul de baschet se va bucura de multă popularitate în rândul studenţilor!

    1. Vă rog apreciaţi pe o scara de la 1 la 5 importanţa activităţii pedagogice-competiţionale din mediul universitar.
    F. Popescu - 5
    Sunt în folosul jocului de baschet. Atragem studenţii în sălile în care se joacă baschet, îi educăm pentru a practica exerciţiul fizic în timpul liber şi de ce nu, îi obişnuim să-şi cultive sănătatea, mintea şi creşterea calităţii vieţii pentru integrarea socială.

    1. Ce greutăţi întâmpinaţi în alcătuirea, pregătirea şi organizarea unei echipe reprezentative universitare ?
    F. Popescu:
    Studenţii sunt preocupaţi să câştige bani pentru a se intreţine. Cei care fac sport de performanţă se tem de accidentări si refuză sa participe la jocurile echipei reprezentative.
       
    Cu drag,
      Conf. univ. dr. Popescu Florentina - Director Departamentul de Educatie Fizica si Sport

     
    UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE “CAROL DAVILA”

    (http://ligaeconomistului.com/2012/02/06/interviu-cu-adrian-petreanu-organizator-al-campionatului-universitar-de-baschet/)


    1. De când organizaţi CUB ?

    Particip la CUB coordonând echipa reprezentativă a U.M.F. “Carol Davila” (Medicina) încă din anul 1999 si nu pot să vorbesc de activitatea mea de acum fără să spun câteva cuvinte despre cum şi cine a organizat acest campionat înaintea mea.
    Pană acum doi ani, această activitate pe Centrul Universitar Bucureşti a fost organizată de către Florentina Popescu (Univ. Spiru. Haret) şi Moanţă Alina (U.N.E.F.S.), ele meritând pe deplin toate aprecierile noastre pentru că au reuşit ani buni să menţină existenţa unui Campionat Universitar de Baschet (CUB) la nivelul centrului nostru universitar, ca de altfel după cunoştinţele mele, în prezent şi singurul CUB care se organizează la acest nivel de centru universitar în tara noastră.
    Eu am preluat această activitate organizatorică a acestui campionat cu dorinţa de a duce mai departe această manifestare sportivă, de a o îmbunătăţii şi de a revigora imaginea unui campionat studenţesc cu o traditie indelungată, unde protagoniştii, practicanti ai acestui minunat sport numit baschet, se manifestă într-un mod deosebit, ei nefiind în nici un fel motivaţi de catre conducerile universităţilor pentru care joacă (cu mici excepţii) şi foarte rar apreciaţi de acestea.
    Dar totuşi, studenţii prin prestaţia lor, reuşesc să facă jocurile din cadrul CUB să fie mai toate atractive, pasionale, placute, distractive, nascând orgolii si dorinţă de câştig, chiar daca nivelul nu este intotdeauna ridicat.

    2. Cum aţi caracteriza munca organizatorică ?

    Munca organizatorică cu toate ca o fac singur o pot aprecia ca fiind o muncă în echipă şi dependentă de toţii colegii mei inplicaţi şi ca sa va explic, o să va dau căteva exemple prin care toţi aceştia îşi aduc contribuţia la organizarea acestui campionat:
    -          participarea echipelor reprezentative la acest campionat (echipele nefiind in niciun fel obligate sa participe - 12 masculin si 8 feminin ) este in totalitate meritul colegilor mei de la univerităţile care participa în CUB
    -          susţinerea şi acordul colegilor mei de a organiza în acest fel, acest campionat
    -          prin dorinţa lor de a pregăti şi conduce o echipă reprezentativă universitară făra să aibă la rândul lor nici un beneficu material şi foarte rar aprecieri profesionale.
    -          şi nu în ultimul rând prin eforturile studenţilor de a fi prezenţi la jocurile programate de mine pe parcursul întregului campionat.

    3. Care sunt cele mai mari satisfacţii pe care le obţineţi din organizarea CUB?

    Organizarea acestui campionat universitar este o activitate benevolă, voluntară şi deci nu îmi aduce decât satisfacţii sufleteşti. Am fost şi eu student şi am jucat în acest campionat acum ceva ani, totuşi încă mă pot pune în locul studenţilor care joaca şi cu speranţa să fiu pe aceeaşi lungime de unda cu acestia imi doresc să reuşesc prin modul de organizare să vin în întâmpinarea dorinţelor lor care, cred că vor sa fie : informaţi, promovati, să se intreacă şi să isi demonstreze cât de abili sunt în acest sport. De aici şi idea dată de colegul meu de la ASE – Cristi Ristea, ca prin intermediul unui blog ( www.baschetuniversitar.blogspot.com ) să realizăm această reprezentare a CUB -ului în ultimi doi ani de când eu ma ocup.

    4. Dar dificultăţi ?

    Dificultăti sunt întotdeauna când lucrezi şi organizezi activitatea unor oameni care au programe, interese şi priorităţi diferite; partea grea este să reuşeti să păstrezi un echilibru între toate acestea.


    5. Cam care ar fi aşteptările dumneavoastră de la un campionat de baschet universitar, în general?

    Eu am inceput sa ma implic in organizarea acestui campionat de baschet cu o multime de idei pe care, încă nu am reuşit să le pun în practică; dacă voi continua aceasta activitate şi pe viitor poate o să vedeţi până unde şi cât de importantă văd eu aceasta activitate din mediul universitar.
    Ca să fac o paranteză, din pacate MECTS nu se implică decât la nivel naţional la momentul de faţă, prin susţinerea financiară a organizării Finalelor Naţionale Universitare de Baschet, unde cu excepţia echipelor venite din Bucureşti care se califică în urma acestui campionat despre care vorbim, celelalte echipe studenţeşti vin la aceste finale pe baza invitaţiei şi afinitaţilor organizatorilor. Imaginaţi-vă ce frumos ar fi ca şi celelalte centre mari universitare din tara să aibă CUB-uri.
    Nu în ultimul rănd vreau să vă felicit pentru interesul pe care il acordaţi sportului din mediul vostru universitar şi să sper ca pe viitor şi alte organizaţii studenţeşti sau studenţi voluntari din alte universităti participante la CUB să se implice cu ce pot şi cu ce le face plăcere în susţinerea aceastei activităţi sportive care are la bază “baschetul”, un joc atat de frumos si de indrăgit de toţi.


    Asist.univ.dr. Adrian Petreanu, coordonatorul echipei reprezentative de baschet masculin

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu

    Regulament

    REGULAMENT SPECIFIC

    pentru

    CAMPIONATUL UNIVERSITAR DE BASCHET

    din

    CENTRUL UNIVERSITAR BUCUREŞTI

    1. SCOP

    Prezentul regulament stabileşte sistemul de desfăşurare al Campionatului Universitar studenţi/e de Baschet zona Centrului Universitar Bucureşti.

    În urma competiţiei şi clasamentului rezultat se vor desemna echipele câştigătoare ale CUB-ului pe Centru Universitar Bucuresti (studenţi/e) cât şi echipele calificate la Finala Naţională a Campionatului Universitara de Baschet (studenţi/e) pentru anul universitar în curs, dreptul de participare la Finala Naţională de Baschet îl au primele echipe (masculin/feminin) clasate în Campiontul Universitar Baschet pe Centru Universitar Bucuresti.

    2. ORGANIZARE

    Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale în colaborare cu Federaţia Română de Baschet şi Asociaţia Municipală de Baschet Bucureşti, organizează prin COMISIA DE BASCHET reprezentată de domnul Petreanu Adrian, la nivelul Centrului Universitar din Bucuresti, CAMPIONATUL UNIVERSITAR DE BASCHET

    În campionatul universitar, echipele reprezintă imaginea, sigla şi numele universităţilor la care componenţii echipelor studiază. Fiecare echipă este reprezentanta unei Universităţi şi se va înscrie şi participa în competiţie conform cu prezentul regulament.

    Competiţia este deschisă echipelor reprezentative universitare de studenţi şi studente din învăţământul de stat şi privat din cadrul Centrului Universitar Bucuresti. Sistemul de organizare şi joc va fi propus şi supus votului comisiei pentru activitatea competiţională.

    3. SISTEM ŞI DATE DE DESFĂŞURARE

    Jucătorii – studenţi şi studente

    În campionatul universitar zona Bucureşti pot juca numai studenţi şi studente ai universităţilor înscrise în competiţie. Ei pot fi înscrişi la cursurile de zi, seral sau fără frecvenţă, la ciclurile de licenţă, master sau doctorat facând dovada statutului de student prin:

    - prezentarea carnetului de student vizat în anul universitar curent la fiecare joc din CUB, sau

    - regasindu-se ȋn tabelul nominal (anexa 1) semnat si ștampilat de catre șef departament / decan / rector.

    A. Sistem competiţional - studenţi

    În ambele faze competiţionale victoria este cotată cu două puncte, jocul pierdut un punct iar forfait-ul fără punct în clasament.

    În cazul egalităţii de puncte, în clasament între două echipe departajarea se va face pe baza victoriei directe. În cazul egalităţii de puncte în clasament între 3 echipe, departajarea se va face prin calcularea coeficientului (puncte marcate/puncte primite), luându-se în calcul numai punctele marcate şi primite la meciurile dintre cele 3 echipe

    Faza I ( pentru 12 echipe )

    - în prima faza a competiţiei se vor alcătui două grupe de şase echipe, cap de serie fiind echipele clasate pe cele mai bune locuri în CUB-ul precedent, componenţa grupelor fiind în continuare stabilită prin tragere la sorţi.

    - în cadrul grupelor jocurile se dispută în sistemul fiecare cu fiecare; primele 3 echipe clasate din fiecare grupă se vor califica în Grupa valorică A iar celelalte echipe vor alcătui Grupa valorică B. (pentru situatia in care nu se înscriu 12 echipe se va stabilii in cadrul comisie numarul echipelor calificate în faza a II –a competiţională)

    Faza a IIa

    Grupa valorică A

    - cele 6 echipe calificate în Grupa A valorică din faza a doua a competiţiei vor juca etape săptămanale, fiecare cu fiecare (un singur meci) pentru a se stabili clasamentul pe centru universitar şi echipele calificate la Turneul Final Naţional.

    Grupa valorică B

    - cele 4 echipe, locurile 4 şi 5 din grupele I şi II vor alcătui Grupa B valorică şi vor juca fiecare cu fiecare (returul fazei I şi in situatia in care echipele ajunse în aceasta postură solicită acest lucru comisiei de organizare).

    B. Sistem competiţional - studente

    Pentru un număr de echipe partcipante mai mare sau egal cu 8, CUB-ul feminin va avea un sistem de desfăşurare după cum urmează, în caz cotrar se va decide în cadrul comisiei.

    Faza I

    - se vor alcătui două grupe cu cap de serie – echipele clasate pe cele mai bune locuri în CUB-ul precedent - componenţa grupelor fiind în continuare stabilită prin tragere la sorţi.

    - în cadrul grupelor jocurile se dispută în sistemul fiecare cu fiecare; primele 2 echipe clasate din fiecare grupă se vor califica în Grupa valorica A iar celelalte echipe vor alcătui Grupa valorica B.

    Faza a IIa

    Grupa valorică A

    - cele 4 echipe calificate în Grupa A valorică din faza a doua a competiţiei vor juca etape săptămânale, fiecare cu fiecare un singur meci astfel vor stabilii clasamentul din CUB si echipele calificate la Turneul Final National.

    Grupa valorică B

    - cele 4 echipe locurile 3 si 4 din grupele I şi II vor alcătui Grupa B valorică şi vor juca fiecare cu fiecare (returul fazei I se va desfasoara cu acordul si la solicitarea echipelor respective).

    Pentru un număr de echipe participante mai mic de 8, felul de organizare al competiţiei studentelor va fii decisă în cadrul şedinţei tehnice din cadrul comisiei de organizare.

    4. CONDITII DE PARTICIPARE

    Echipele

    Pentru a participa în CUB echipele mai sus menţionate trebuie să fie înscrise de către un cadru didactic sau un reprezentant legal înputernicit de către universitatea pe care o reprezintă şi care o conduce în campionat. Înscrierea unei echipe reprezentative universitare presupune transmiterea către organizator a unui tabel (anexa 1) înainte de începrea competiţiei, ne respectarea acestei reguli poate duce la eliminarea echipei în cauza din competitie.

    Jucătorii

    În cadrul echipelor universitare pot juca studente/studenţi români şi străini, legitimaţi sau amatori conform cu prezentul regulament. Nu au drept de joc aceia care nu întrunesc cerinţele descrise în prezentul regulament (viză medicală nominală ȋn tebelul din anexa 1 sau carnet de student vizat la zi ȋmpreună cu o adeverință medicală prin care se atestă faptul că studcntul este apt pentru a practica efort fizic).

    Profesori antrenori

    Echipele universitare vor fi pregătite şi conduse în teren de către un cadru didactic universitar de specialitate sau un antrenor.

    Fiecare profesor coordonator/antrenor al echipelor reprezentative universitare are obligaţia să prezinte arbitrilor la începutul jocului ori TABELUL (anexa 1) cu componenţii echipei sale avizat de seful de disciplina/departament/decan, stampilat şi cu vize medicale individuale ori CARNETELE DE STUDENT (adeverintă decanat) vizate pentru anul universitar în curs ȋnsoțite de adeverința medicală (apt efort fizic) a celor 12 jucători înscrişi pe foaia de joc.

    Listele de înscriere şi prezentare pot avea maxim 20 jucători, vor fi standard (anexa 1)

    5. CONDIŢII DE DESFĂŞURARE

    Sala

    Sala şi spatiul de joc trebuie să fie regulamentare, cu dimensiunile de minim 26 X 13 m, cu podea de lemn sau altă suprafaţă omologată de FRBaschet, înăltimea de minimum 7 m, având echipamentul tehnic prevăzut de regulamentele FRB.

    Sala de joc va fi pusă la dispoziţie în scopul desfăşurării competiţiei de către universităţile participante gratuit cu durată determinată, în momentul înscrierii.

    Data şi ora de desfăşurare

    În cadrul C.U.B-ului, jocurile nu vor fi programate în week-end, se vor disputa în cadrul etapelor programate astfel în cât să se încheie până la data începerii Finalelor Universitare Nationale.

    Mingea de joc

    În jocurile oficiale din cadrul Campionatului Universitar vor fi utilizate mingi Molten sau Spalding, marimea 7 la masculin şi marimea 6 la feminin.

    Echipamentul de joc

    Echipamentul de joc trebuie să fie conform reglementărilor F.R.Baschet şi FIBA, inscripţionate cu număr vizibil pe faţa şi pe spatele tricoului de joc. Lipsa numerotării adecvate va duce la sancţionarea echipei în cauză, prin neacordarea dreptului de joc pentru jucătorul respectiv.

    Oficialii

    Delegarea arbitrilor se va face de către Asociaţia Municipală de Baschet Bucureşti în colaborare cu Comisia Competitională, pe toată durata competiţiei se va oficia cu 2 arbitrii în teren + 1 la foaie. Acestia au obligaţia să solicite şi să verifice tabelul nominal cu vizele medicale individuale (anexa nr. 1) sau carnetele de studenţi vizate la zi ȋnsoțite de adeverințele medicale a celor 12 jucători înscrişi pe foaia de joc.

    Echipele participante la competiţie nu au dreptul de a recuza arbitri delegaţi.

    Înregistrări

    Înregistrarea video şi înregistrarea statistică sunt permise şi recomandate dar nu obligatorii.

    Neprezentare

    Neprezentarea la joc, retragerea din competiţie sau retragerea de pe teren se vor soluţiona în cadrul Comisiei Competiţionale a Departamentului Baschet.

    Abateri disciplinare

    În cazul în care un student/ă sportiv primeşte într-un meci fault descalificator în urma unui conflict, altercaţie violenţă, bătaie sau alta formă de indisciplină, este suspendat pentru jocul următor pe care echipa celui în cauză îl desfăşoară. În cazul în care o echipă foloseşte un jucător suspendat este penaliztă cu 1 punct sau forfait în cazul recidivei.

    Exceptii de la regulamentul de joc

    - Durata jocurilor va fi de 4 reprize a câte 10 minute fiecare, (conforme cu regulamentul), pauza dintre repriza 2 şi 3 se va diminua la 5 minute iar cele dintre sferturile 1-2 şi 3-4 va avea durată de 2 minut.

    - În timpul jocului ceasul se opreşte numai la time out-uri şi la aruncârile libere, exceptie făcând ultimele 2 minute din fiecare sfert, timp în care ceasul se va opri conform cu regulamentul oficial al jocului de baschet. Oprirea ceasului înaintea executării aruncărilor libere se face în momentul în care arbitrul indică mesei oficiale situaţia de acordare a aruncărilor libere şi porneşte după ultima aruncare liberă conform Regulamentului Jocului de Baschet.

    6. CONDITII FINANCIARE

    Nu exista taxe de înscriere sau participare la Campionatul Universitar de Baschet pe Zona Bucuresti.

    Baremurile de arbitraj vor fi stabilite şi menţinute de la începutul competiţiei până la sfarşit şi vor fi transmise fiecărei echipe de către organizator.

    Echipele înscrise reprezentantele universităţilor participante se obligă să plătească oficialilor baremul de arbitraj stabilit de Asociaţia Municipală de Baschet Bucureşti în acord cu Comisia Competitionala chiar şi în cazul neprezentării la un joc din cadrul campionatului.

    7. CONDIŢII ORGANIZATORICE

    Universităţile participante la Campionatul Universitar pe Centrul Universitar Bucureşti sunt responsabile pentru:

    a. Respectarea decizilor Comisiei Competitionale şi a Regulametului specific de organizare, desfăşurare a competitiei universitare de baschet la care participă.

    b.Asigurarea unei comportări exemplare a tuturor studenţilor participanţi (jucători, spectatori) în cazul jocurilor de pe teren propriu cât şi a celor din deplasare, în aşa fel încât jocul să se desfăşoare în condiţii de fair play.

    c. Respectarea imaginii de grup sau individuală a Universitaţilor participante, a FRBaschet, a adversarilor, a oficialilor şi a spectatorilor.

    Director General F.S.S.U. Responsabil competiţie

    Claudia Georgescu Adrian Petreanu